Details

Title PR-деятельность по управлению репутацией компании: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_04 «Стратегические коммуникации в индустриях 4.0»
Creators Гладкова Марина Витальевна
Scientific adviser Пивоваров Александр Михайлович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects репутация ; имидж ; pr-деятельность ; управление репутацией ; судия исторических танцев ; reputation ; image ; pr activities ; reputation management ; historical dance studio
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-3893
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\37572
Record create date 9/19/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Задачи, которые были решены в ходе исследования: 1. Анализ теоретических основ изучения управления репутацией коммерческой компании: студии исторических танцев ООО «Променад». 2. Проанализирована PR-деятельность по управлению репутацией компании ООО «Променад». 3. Проведен анализ репутации ООО «Променад». 4. Разработаны рекомендации по управлению репутацией ООО «Променад». Работа проведена на базе студии исторических танцев «Променад», где собиралась значительная часть представленного материала. Был проведен анализ коммуникаций и репутации – определены конкуренты, выявлены их преимущества, описаны сильные и слабые стороны компании, а также – целевая аудитория, исследованы элементы репутации. Проведен SWOT-анализ, анализ конкурентов, контент-анализ отзывов и анкетирование клиентов. Выявлены проблемы коммуникационной деятельности компании, а также в управлении репутацией. В результате были сформулированы рекомендации по управлению репутацией компании ООО «Променад» с помощью PR инструментов, проведена оценка эффективности.

Research objectives addressed in the study: 1. To analyze the theoretical foundations of reputation management in a commercial organization, using the historical dance studio «Promenade» as a case study. 2. To examine the PR activities aimed at managing the reputation of «Promenade». 3. To analyze the current reputation of «Promenade». 4. To develop recommendations for reputation management at «Promenade». The study was conducted based on the activities of the historical dance studio «Promenad», which served as the primary source of empirical data. A comprehensive communication and reputation analysis was carried out — competitors were identified, their advantages analyzed, and the strengths and weaknesses of the company described. The target audience and the elements of the company’s reputation were also examined. A SWOT analysis, competitive analysis, content analysis of client reviews, and a customer survey were conducted. Problems in the company’s communication practices and reputation management were identified. As a result, PR-based recommendations for improving the reputation management of «Promenade» were developed, and their potential effectiveness was assessed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics