Details
Title | Viral Content as a Tool for Educational Organisation Promotion: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_06 «Реклама и коммуникации в международной сфере (международная образовательная программа) / Advertising and PR in International Communications (International Educational Program)» |
---|---|
Creators | Безносова Дарья Сергеевна |
Scientific adviser | Танова Анна Гераклитовна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | viral content ; promotion of educational organizations ; engaging content ; pr ; advertising ; вирусный контент ; продвижение образовательных организаций ; вовлекающий контент ; реклама |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 42.04.01 |
Speciality group (FGOS) | 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4204 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\37978 |
Record create date | 9/23/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
This work is devoted to the study of the possibilities of viral content as a tool for promotion in the field of higher education. The focus is on analyzing the effectiveness of viral campaigns to attract applicants, developing practical recommendations for their implementation in the communication strategy of Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, taking into account the specifics of Russian and Chinese audiences. The research is based on the theoretical and methodological foundations of viral marketing. The author also conducted a comprehensive analysis of the current strategy for promoting SPbPU among applicants from Russia and China, identified key problems related to the insufficient use of viral content potential in the universitys digital communications, and developed practical recommendations and a campaign concept to increase the engagement of target applicants through viral content distribution mechanisms.
Данная работа посвящена исследованию возможностей вирусного контента как инструмента продвижения в сфере высшего образования. В фокусе –анализ эффективности вирусных кампаний для привлечения абитуриентов, разработка практических рекомендаций по их внедрению в коммуникационную стратегию Санкт-Петербургского политехнического университета Петра Великого с учетом особенностей российской и китайской аудиторий. Исследование опирается на теоретические и методологические основы вирусного маркетинга. Автор также провел комплексный анализ текущей стратегии продвижения СПбПУ среди абитуриентов из России и Китая, выявил ключевые проблемы, связанные с недостаточным использованием потенциала вирусного контента в цифровых коммуникациях университета, а также разработал практические рекомендации и концепцию кампании по повышению вовлеченности целевых абитуриентов через механизмы вирального распространения контента.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0