Details

Title Visual communications in Promotion of Digital Products: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_06 «Реклама и коммуникации в международной сфере (международная образовательная программа) / Advertising and PR in International Communications (International Educational Program)»
Creators Демочкин Игорь Дмитриевич
Scientific adviser Покровская Надежда Николаевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects special event ; digital technilogies ; ai ; pr ; advertising ; специальные мероприятия ; цифровые технологии ; искусственный интеллект ; реклама
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4205
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\37979
Record create date 9/23/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

This thesis explores the strategic role of visual communication in promoting digital products via online platforms. The research addresses key objectives such as analyzing the theoretical foundations of visual design, examining B2C and B2B communication strategies, and conducting empirical studies on user perception of visual elements. The study is based on a comparative analysis of Wildberries (B2C) and ETM (B2B) platforms, revealing significant differences in their visual strategies according to user types. A mixed-method approach was employed, incorporating content and semiotic analysis alongside empirical research including user surveys and expert interviews. The study utilized digital tools for prototyping, data collection, and statistical evaluation. Based on the results, a set of practical recommendations was developed to enhance visual strategy effectiveness in digital markets with attention to cross-cultural and behavioral aspects.

Данная работа посвящена исследованию стратегической роли визуальных коммуникаций в продвижении цифровых продуктов на онлайн-платформах. В ходе исследования были решены следующие задачи: анализ теоретических основ визуальных коммуникаций, изучение визуальных стратегий на примере B2Cи B2B маркетплейсов, а также проведение эмпирического анализа пользовательского восприятия визуальных элементов. Работа выполнена на базе анализа платформ Wildberries(B2C) и ЭТМ (B2B), что позволило выявить существенные различия в визуальных подходах в зависимости от типа аудитории. В результате исследования разработаны практические рекомендации по улучшению визуальных стратегий с учетом кросс-культурных и поведенческих факторов.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 2 
Last 30 days: 2

Detailed usage statistics