Details
Title | Visual communications in Promotion of Digital Products: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_06 «Реклама и коммуникации в международной сфере (международная образовательная программа) / Advertising and PR in International Communications (International Educational Program)» |
---|---|
Creators | Демочкин Игорь Дмитриевич |
Scientific adviser | Покровская Надежда Николаевна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | special event ; digital technilogies ; ai ; pr ; advertising ; специальные мероприятия ; цифровые технологии ; искусственный интеллект ; реклама |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 42.04.01 |
Speciality group (FGOS) | 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4205 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\37979 |
Record create date | 9/23/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
This thesis explores the strategic role of visual communication in promoting digital products via online platforms. The research addresses key objectives such as analyzing the theoretical foundations of visual design, examining B2C and B2B communication strategies, and conducting empirical studies on user perception of visual elements. The study is based on a comparative analysis of Wildberries (B2C) and ETM (B2B) platforms, revealing significant differences in their visual strategies according to user types. A mixed-method approach was employed, incorporating content and semiotic analysis alongside empirical research including user surveys and expert interviews. The study utilized digital tools for prototyping, data collection, and statistical evaluation. Based on the results, a set of practical recommendations was developed to enhance visual strategy effectiveness in digital markets with attention to cross-cultural and behavioral aspects.
Данная работа посвящена исследованию стратегической роли визуальных коммуникаций в продвижении цифровых продуктов на онлайн-платформах. В ходе исследования были решены следующие задачи: анализ теоретических основ визуальных коммуникаций, изучение визуальных стратегий на примере B2Cи B2B маркетплейсов, а также проведение эмпирического анализа пользовательского восприятия визуальных элементов. Работа выполнена на базе анализа платформ Wildberries(B2C) и ЭТМ (B2B), что позволило выявить существенные различия в визуальных подходах в зависимости от типа аудитории. В результате исследования разработаны практические рекомендации по улучшению визуальных стратегий с учетом кросс-культурных и поведенческих факторов.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 2
Last 30 days: 2