Details

Title Digital Promotion of Specialty Coffee Shops to the Saint-Petersburg market: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_06 «Реклама и коммуникации в международной сфере (международная образовательная программа) / Advertising and PR in International Communications (International Educational Program)»
Creators Нестеров Валерий Алексеевич
Scientific adviser Новик Дмитрий Геннадьевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects цифровое продвижение ; кофе ; маркетинг ; реклама ; digital promotion ; specialty coffee ; marketing ; advertising
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4207
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\37981
Record create date 9/23/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

The final qualifying work investigates digital promotion within the specialty coffee segment. A comprehensive analysis of the specialty coffee industry and culture was conducted, case studies of successful digital promotion practices, were examined, SWOT analysis and competitive environment analysis were conducted to assess Skuratov Coffee’s digital promotion methods. Based on these analyses, specific improvements to Skuratov Coffee’s digital promotion were proposed, including content ideas and budget estimations. A digital promotion project was developed for Penka Coffee, a small specialty coffee shop, providing a scalable model for businesses with limited marketing resources.

В выпускной квалификационной работе исследуется цифровое продвижение в сегменте спешалти-кофе. Былпроведён всесторонний анализ индустрии и культуры спешалти-кофе, изучены примеры успешных практик цифрового продвижения, а также проведены SWOT-анализ и анализ конкурентной среды для оценки методов цифрового продвижения компании SkuratovCoffee. На основе полученных данных были предложены конкретные улучшения стратегии цифрового продвижения SkuratovCoffee, включая идеи для контента и расчет бюджета. Также был разработан проект цифрового продвижения для небольшой кофейни PenkaCoffee, который может служить масштабируемой моделью для предприятий с ограниченными маркетинговыми ресурсами.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics