Details
Title | Digital Promotion of Specialty Coffee Shops to the Saint-Petersburg market: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_06 «Реклама и коммуникации в международной сфере (международная образовательная программа) / Advertising and PR in International Communications (International Educational Program)» |
---|---|
Creators | Нестеров Валерий Алексеевич |
Scientific adviser | Новик Дмитрий Геннадьевич |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | цифровое продвижение ; кофе ; маркетинг ; реклама ; digital promotion ; specialty coffee ; marketing ; advertising |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 42.04.01 |
Speciality group (FGOS) | 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4207 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\37981 |
Record create date | 9/23/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
The final qualifying work investigates digital promotion within the specialty coffee segment. A comprehensive analysis of the specialty coffee industry and culture was conducted, case studies of successful digital promotion practices, were examined, SWOT analysis and competitive environment analysis were conducted to assess Skuratov Coffee’s digital promotion methods. Based on these analyses, specific improvements to Skuratov Coffee’s digital promotion were proposed, including content ideas and budget estimations. A digital promotion project was developed for Penka Coffee, a small specialty coffee shop, providing a scalable model for businesses with limited marketing resources.
В выпускной квалификационной работе исследуется цифровое продвижение в сегменте спешалти-кофе. Былпроведён всесторонний анализ индустрии и культуры спешалти-кофе, изучены примеры успешных практик цифрового продвижения, а также проведены SWOT-анализ и анализ конкурентной среды для оценки методов цифрового продвижения компании SkuratovCoffee. На основе полученных данных были предложены конкретные улучшения стратегии цифрового продвижения SkuratovCoffee, включая идеи для контента и расчет бюджета. Также был разработан проект цифрового продвижения для небольшой кофейни PenkaCoffee, который может служить масштабируемой моделью для предприятий с ограниченными маркетинговыми ресурсами.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0