Details

Title Китайский опыт территориального брендинга на примере Шанхая: выпускная квалификационная работа магистра: направление 41.04.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.04.01_02 «Азиатские исследования»
Creators Бай Бяоцянь
Scientific adviser Демидова Елена Николаевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects региональный брендинг ; шанхай ; экономическое развитие ; культурное наследие ; международное влияние ; regional branding ; shanghai ; economic development ; cultural heritage ; international influence
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 41.04.01
Speciality group (FGOS) 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4279
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\38673
Record create date 9/24/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена изучению китайского опыта создания территориального бренда Шанхая, начиная с исторической линии и заканчивая становлением и достижениями современного брендинга. Цель работы – проанализировать китайский опыт создания территориального бренда Шанхая с помощью модели С. Анхольта, выявить его специфику. В соответствии с поставленной целью, были сформулированы следующие задачи: 1. Анализ исторических предпосылок создания  Шанхая как территориального бренда. 2. Изучение текущей ситуации  Шанхая как территориального бренда. 3. Изучение стратегий и метода создания территориального бренда с помощью модели С. Анхольта 4. Выявить китайскую специфику  создания и продвижения  Шанхая как территориального бренда. В последние годы Шанхай добился значительных успехов в региональном брендинге, а его экономическое, культурное, социальное и политическое влияние продолжает расти, поскольку брендинг города вступает в новую фазу. Шанхай стал одним из самых влиятельных на международном уровне городов Китая и одним из крупнейших мировых центров экономики, финансов, торговли и судоходства.

This work is devoted to the study of the Chinese experience of creating a regional brand of Shanghai, starting from the historical line and ending with the formation and achievements of modern branding. The aim of the work is to analyse the Chinese experience of Shanghais territorial brand with the help of S. Anholts model, to identify the regional specificity. In accordance with the goal, the following tasks were formulated: 1. To analyse the historical prerequisites of Shanghai brand creation; 2. Study of the current situation of Shanghai brand creation; 3. To study strategies and methods of regional brand creation with the help of S. Anholts model; 4. Identify the regional specificity of Shanghai brand creation and promotion. Shanghai has made significant progress in regional branding in recent years, and its economic, cultural, social and political influence continues to grow as the citys branding enters a new phase. Shanghai has become one of Chinas most internationally influential cities and one of the worlds largest centres of economy, finance, trade and shipping.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics