Details

Title Разработка комплекса мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности предприятия: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_01 «Бизнес-администрирование»
Creators Захарова Элина Алексеевна
Scientific adviser Седякина Анна Александровна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects маркетинг ; маркетинговая стратегия ; инновации ; внедрение инноваций ; конкурентоспособность ; СЕВЕР-МЕТРОПОЛЬ ; marketing ; marketing strategy ; innovations ; introduction of innovations ; competitiveness
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4553
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\36182
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является разработка комплекса мероприятий по совершенствованию маркетинговой стратегии компании СЕВЕР-МЕТРОПОЛЬ. Работа выполнена на базе ООО «СЕВЕР-МЕТРОПОЛЬ». Использованные методы: сбор и анализ данных, сравнительный анализ, SWOT-анализ, PEST-анализ, оценка экономической эффективности. Основные результаты работы: – изучены теоретические аспекты развития маркетинговой стратегии; – проведен анализ маркетинговой стратегии компании; – обоснована необходимость внедрения новых маркетинговых стратегий; – разработаны мероприятия по развитию маркетинговой стратегии компании; – представлена оценка экономической эффективности предложенных мероприятий. Область применения результатов ВКР: возможности реализации предложенных мероприятий по развитию маркетинговой деятельности в компании СЕВЕР-МЕТРОПОЛЬ. При работе над ВКР использовано программное обеспечение и информационные технологии: Microsoft Office, в том числе Microsoft Word и Microsoft Excel. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work to improve the marketing strategy of SEVER-METROPOL. The work has been carried out on the materials LLC “SEVER-METROPOL“. Research methods used data collection and analysis, comparative analysis, SWOT analysis, PEST analysis, economic efficiency assessment. The main results of the graduate qualification work: – theoretical aspects of marketing strategy development have been studied; – an analysis of the companys marketing strategy has been conducted; – the need for the implementation of new marketing strategies has been justified; – measures for the development of the companys marketing strategy have been developed; – an assessment of the economic efficiency of the proposed measures has been presented. The following tasks were solved: the feasibility of implementing the proposed marketing development measures at SEVER-METROPOL. The following software and information technologies were used in data processing: Microsoft Office, including Microsoft Word and Microsoft Excel. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics