Details

Title Разработка методики повышения конкурентоспособности организации: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_54 «Управление проектами и продуктами в конкурентной бизнес-среде»
Creators Воронов Даниил Евгеньевич
Scientific adviser Абушова Екатерина Евгеньевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects стратегический менеджмент ; условия дилерской среды ; конкурентоспособность ; инновация ценности ; бизнес ; strategic management ; dealer environment conditions ; competitiveness ; value innovation ; business
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4793
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\38559
Record create date 9/23/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью исследования является углубленное изучение факторов, влияющих на функционирование предприятия в условиях дилерской среды и разработки на их основе новой стратегии деятельности организации с учетом особенностей исследуемого рынка. Исследование выполнялось на базе организации ООО «ЭЛЕФАНТ». Предмет исследования: конкурентоспособности организации в условиях дилерской среды. Методы исследования: общенаучные методы, анализ, эмпирические методы. Основные результаты исследования: – пополнена база знаний в области применения стратегии повышения конкурентоспособности торговой организации в условиях дилерской среды; – разработан и экономически обоснован новый продукт для исследуемой организации; – описан подробный алгоритм разработки стратегии повышения конкурентоспособности торговой организации в условиях дилерской среды. Область применения результатов ВКР – разработка и обновление стратегии деятельности организации. Научная новизна исследования: Разработана методика оценки конкурентоспособности организации в уникальных условиях, представлено авторское определение дилерской среды и модель выбора инструмента оценки конкурентоспособности. При работе над ВКР использованы цифровые технологии: электронные базы данных, электронные версии источников литературы, официальные сайты исследуемых компаний. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками научной новины. Обоснованы перспективы и направления дальнейшего исследования.

The purpose of the study is an in-depth study of the factors affecting the functioning of the enterprise in the conditions of the dealer environment and the development of a new strategy for the organizations activities on their basis, taking into account the characteristics of the studied market. The study was carried out on the basis of the organization "Elephant" LLC. Subject of the study: Analysis of the competitiveness of this organization in the dealer environment. Research methods: general scientific methods, analysis, empirical methods. The main results of the study: - the knowledge base in the field of application of the strategy to increase the competitiveness of a trading organization in the conditions of the dealer environment has been replenished; - a new product for the organization under study has been developed and economically justified; - a detailed algorithm for developing a strategy to increase the competitiveness of a trading organization in a dealer environment is described. The scope of application of the results of the VKR is the development and updating of the organizations strategy. The scientific novelty of the study is A methodology for assessing the competitiveness of the organization in unique conditions has been developed, the authors definition of the dealer environment and a model for choosing a competitiveness assessment tool are presented. When working on the VKR, digital technologies were used: electronic databases, electronic versions of literature sources, official websites of the researched companies. Conclusions. The tasks of the VKR have been solved, the goal has been achieved, the scope of application of the results has been determined. The obtained results have signs of scientific novelty. The prospects and directions of further research are substantiated.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics