Details
Title | Продвижение организации в бьюти-индустрии: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)» |
---|---|
Creators | Лазарева Ева Игоревна |
Scientific adviser | Поздеева Елена Геннадиевна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | коммуникационное сопровождение ; малый бизнес ; инструменты рекламного и PR-продвижения ; косметический рынок ; Скарлетт ; communication support ; small business ; advertising and PR promotion tools ; cosmetics market ; Scarlett |
Document type | Bachelor graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Bachelor |
Speciality code (FGOS) | 42.03.01 |
Speciality group (FGOS) | 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-693 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\34770 |
Record create date | 5/5/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
В работе рассматриваются теоретико-методологические основания коммуникационного сопровождения. Рассмотрены различные подходы к определению коммуникационного сопровождения, различные модели коммуникации. Определены цели и задачи коммуникационного сопровождения. Рассмотрены рекламные и PR-инструменты, используемые организациями малого бизнеса. Рассмотрены особенности коммуникационного сопровождения косметических организаций на примерах российских компаний. Дана характеристика коммуникационной деятельности «Скарлетт». Проведено анкетирование по основной ЦА и оценки эффективности выбранных мер. Было предложено продвижение организации бьюти-индустрии и разработаны рекомендации для проекта коммуникационного сопровождения.
This study examines the strategies and tools used to promote organizations in the beauty industry. The study provides a theoretical framework for understanding organizational promotion, analyzing different marketing methods, and evaluating their effectiveness in a highly competitive, trend-driven market. A case study of the cosmetics retail chain Scarlett is presented, detailing its market positioning, promotional activities, and customer acquisition strategy. The study also includes the development of a special promotion project for Scarlett, assessing its potential impact on brand awareness and customer retention. The findings highlight the importance of social media marketing, influencer collaboration, and targeted advertising in the beauty industry. The study concludes with recommendations for improving promotional efforts in this dynamic sector.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0