Details

Title Продвижение организации в бьюти-индустрии: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators Лазарева Ева Игоревна
Scientific adviser Поздеева Елена Геннадиевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects коммуникационное сопровождение ; малый бизнес ; инструменты рекламного и PR-продвижения ; косметический рынок ; Скарлетт ; communication support ; small business ; advertising and PR promotion tools ; cosmetics market ; Scarlett
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-693
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\34770
Record create date 5/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В работе рассматриваются теоретико-методологические основания коммуникационного сопровождения. Рассмотрены различные подходы к определению коммуникационного сопровождения, различные модели коммуникации. Определены цели и задачи коммуникационного сопровождения. Рассмотрены рекламные и PR-инструменты, используемые организациями малого бизнеса. Рассмотрены особенности коммуникационного сопровождения косметических организаций на примерах российских компаний. Дана характеристика коммуникационной деятельности «Скарлетт». Проведено анкетирование по основной ЦА и оценки эффективности выбранных мер. Было предложено продвижение организации бьюти-индустрии и разработаны рекомендации для проекта коммуникационного сопровождения.

This study examines the strategies and tools used to promote organizations in the beauty industry. The study provides a theoretical framework for understanding organizational promotion, analyzing different marketing methods, and evaluating their effectiveness in a highly competitive, trend-driven market. A case study of the cosmetics retail chain Scarlett is presented, detailing its market positioning, promotional activities, and customer acquisition strategy. The study also includes the development of a special promotion project for Scarlett, assessing its potential impact on brand awareness and customer retention. The findings highlight the importance of social media marketing, influencer collaboration, and targeted advertising in the beauty industry. The study concludes with recommendations for improving promotional efforts in this dynamic sector.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics