Details

Title Технологии продвижения HR-бренда в сфере IT: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators Прудова Валерия Игоревна
Scientific adviser Фокина Вероника Викторовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects технологии продвижения ; HR-бренд ; IT-компания ; развитие бренда работодателя ; корпоративные коммуникации ; корпоративное приложение ; technologies of promotion ; HR brand ; IT company ; HR brand development ; corporate communications ; corporate application
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-765
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\34794
Record create date 5/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию особенностей продвижения HR-бренда IT-компании и разработке коммуникационного проекта для его развития. В ходе исследования были решены следующие задачи: проанализированы характеристики и функции HR-бренда; изучены инструменты продвижения бренда работодателя; исследованы особенности продвижения HR-бренда IT-компании; дана характеристика IT-компании ООО «Тачин»; проанализирован HR-бренд ООО «Тачин»; разработан коммуникационный проект для продвижения бренда работодателя ООО «Тачин». Работа проведена на базе организации ООО «Тачин». В результате проведённого исследования была дана характеристика HR-бренда, обозначены его понятия, характеристики и функции. Приведены характеристики компании ООО «Тачин», проведён коммуникационный анализ конкурентной среды организации, а также SWOT-анализ и PEST-анализ. Автором проведено исследование методом экспертного опроса с целью выявления потребительских предпочтений текущих сотрудников организации. Разработан проект развития корпоративного приложения компании ООО «Тачин».

This work is dedicated to researching the peculiarities of promoting an IT companys HR brand and developing a communication project for its development. During the research, the following tasks were addressed: characteristics and functions of HR brand were analyzed; employer brand promotion tools were studied; features of IT company HR brand promotion were investigated; characteristics of the IT company "Touchin" LLC were provided; the HR brand of "Touchin" LLC was analyzed; a communication project was developed to promote the employer brand of "Touchin" LLC. The work was conducted based on the organization "Touchin" LLC. As a result of the research, the characteristics of the HR brand were described, its concepts, characteristics, and functions were identified. The characteristics of "Touchin" LLC were provided, a communication analysis of the organizations competitive environment was conducted, as well as SWOT analysis and PEST analysis. The author conducted research using an expert survey method to identify consumer preferences of current employees of the organization. A project for the development of the corporate application of "Touchin" LLC was developed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics