Details

Title: Разработка плана продвижения компании при помощи инфлюенс-маркетинга: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators: Кошельков Дмитрий Анатольевич
Scientific adviser: Трыков Алексей Валерьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: инфлюенс-маркетинг; инфлюенсер; разработка плана продвижения; лидер мнения; интернет реклама; influence-marketing; influencer; development of a company promotion plan; opinion leader; internet advertising
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-3099
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\26030

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является разработка плана продвижения для сервиса GrowFood при помощи инфлюенс-маркетинга, а также последующая оценка эффективности предложенного плана. Работа выполнена на базе материалов сервиса доставки готового и здорового питания GrowFood. Использованные методы: сравнительный и контентный анализ, статистический анализ, сбор и изучение литературы и полученных данных. Основные результаты работы: – проанализированы деятельность, рынок и целевая аудитория сервиса GrowFood; – подробно описана основная проблема сервиса GrowFood; – проведен сравнительный анализ основных конкурентов сервиса GrowFood; – с помощью сравнительного и контентного анализа были выбраны подходящие инфлюенсеры для рекламной кампании; – разработан план продвижения, описаны основные маркетинговые мероприятия и произведена оценка эффективности предложенного плана продвижения. Область применения результатов ВКР: решение проблемы, с которой столкнулся сервис GrowFood. Использовать теоретические выводы и результаты работы для составления рекомендаций при ведении деятельности на рынке доставки готовых рационов и наборов для приготовления блюд. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work is to develop a promotion plan for the GrowFood service using influencer marketing, as well as the subsequent evaluation of the effectiveness of the proposed plan. The work has been carried out on the materials of the GrowFood prepared and healthy food delivery service. Research methods used: comparative and content analysis, statistical analysis, collection and study of literature and obtained data. The main results of the graduate qualification work: – the activity, market and target audience of the GrowFood service were analyzed; – the main problem of the GrowFood service is described; – a comparative analysis of the main competitors of the GrowFood service was carried out; – using comparative and content analysis, suitable influencers for the advertising campaign were selected; – a promotion plan was developed, the main marketing activities were described, and the effectiveness of the proposed promotion plan was evaluated. The areas of the graduate qualification work results application: applying the results in practice, in order to solve the problem faced by the GrowFood service. Use theoretical conclusions and results of the work to make recommendations when doing business in the market of delivery of ready-made rations and sets for cooking. Conclusions. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 10
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics