Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Статья посвящена проблеме взаимосвязанного формирования фоновых знаний и универсальных учебных действий у младших школьников в условиях дистанционного обучения. Авторы рассматривают англоязычную сказку как эффективное средство формирования УУД и фоновых знаний, описывают этапы работы: ориентировочно-подготовительный, деятельностно-информационный, результативный, систематизирующий, продуктивно-творческий. Все задания, предложенные авторами можно использовать в режиме дистанционного обучения.
The article is devoted to the problem of the interconnected formation of background knowledge and universal educational actions of young learners in a distant learning environment. The authors consider the English fairytale as an effective means of forming background knowledge and universal educational actions, describe the stages of work: orientation-preparatory, activity-informational, productive, systematizing, creative. All tasks proposed by the authors can be used in a distant learning mode.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |