Details

Title Вариативность в методической подготовке учителя иностранного языка // Шатиловские чтения. Трансформационные процессы в иноязычном образовании: реальность и перспективы: сборник научных трудов
Creators Шамов Александр Николаевич ; Шимичев Алексей Сергеевич
Organization Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2024
Collection Общая коллекция
Subjects вариативность ; дисциплины по выбору ; методическая компетенция ; подготовка учителя иностранного языка ; предметно-методический модуль ; variation ; optional subjects ; methodological competence ; foreign language teacher training ; subject-methodological module
LBC 74.48 ; 81.2-9
Document type Article, report
File type PDF
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id24-305
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\74576
Record create date 11/22/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В статье рассматривается вопрос педагогического проектирования вариативной подготовки обучающихся, будущих учителей иностранного языка. На основе анализа требований ФГОС и Профессионального стандарта «Педагог» авторами представлена номенклатура профессиональных функций и задач учителя иностранного языка при организации учебно-воспитательного процесса. В работе описан алгоритм проектирования вариативного содержания учебного модуля, на основе которого разработан предметно-методический модуль основной образовательной программы. Авторы раскрывают содержание данного модуля и делают вывод о его комплексном характере и поэтапном формировании методической компетенции.

The article deals with the issue of pedagogical design of variation training of students, future foreign language teachers. On the basis of the analysis of the requirements of the FSES and the professional standard “Teacher” the authors present the nomenclature of professional functions and tasks of a foreign language teacher in the organisation of the educational process. The article describes the algorithm of designing the variable content of the teaching module, on the basis of which the subject-methodological module of the basic teaching programme is developed. The authors reveal the content of this module and draw a conclusion about its complex character and gradual formation of methodical competence.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics