Details
Title | Обучение числам на уроке китайского языка // Шатиловские чтения. Трансформационные процессы в иноязычном образовании: реальность и перспективы: сборник научных трудов |
---|---|
Creators | Ли Хуавэй |
Organization | Московский городской педагогический университет |
Imprint | Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2024 |
Collection | Общая коллекция |
Subjects | обучение лексике ; методика обучения иностранным языкам ; китайский язык ; методы обучения лексике ; преподавание китайского языка русскоязычным студентам ; teaching vocabulary ; methods of teaching foreign languages ; Chinese language ; methods of teaching vocabulary ; teaching Chinese to Russian-speaking students |
LBC | 81.711-9 |
Document type | Article, report |
File type | |
Language | Russian |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/id24-317 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\74593 |
Record create date | 11/25/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
В статье изучена специфика обучения числам китайского языка с учётом культурных и исторических аспектов. Проанализированы методы обучение данной лексике, основанные на демонстрации, сравнении с особенностями родной культуры, использовании песен, игр и стихов. В статье отмечен потенциал коммуникативного метода для изучения данной темы.
The article examines the specifics of teaching Chinese numbers, taking into account cultural and historical aspects. The methods of teaching this vocabulary based on demonstration, comparison with the peculiarities of native culture, the use of songs, games and poems are analyzed. The article highlights the potential of the communicative method within the framework of this topic.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0