Details
Title | Критерии отбора иноязычных научно-педагогических текстов для обучения чтению // Шатиловские чтения. Трансформационные процессы в иноязычном образовании: реальность и перспективы: сборник научных трудов |
---|---|
Creators | Мельникова Ксения Андреевна ; Гальскова Наталья Дмитриевна |
Organization | Государственный университет просвещения |
Imprint | Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2024 |
Collection | Общая коллекция |
Document type | Article, report |
File type | |
Language | Russian |
DOI | 10.18720/SPBPU/2/id24-319 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | RU\SPSTU\edoc\74595 |
Record create date | 11/25/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Данная статья посвящена вопросу обучения чтению научно-педагогических текстов на иностранном языке на высшей ступени образования. Дается описание основных уровней понимания НПТ, а также анализируются и выделяются основные критерии отбора данных текстов в процессе подготовки будущих преподавателей иностранного языка.
This article is devoted to the issue of teaching to read scientific and pedagogical texts in a foreign language at the highest level of education. The main levels of understanding of the NPT are described, as well as the main criteria for selecting these texts in the process of training future teachers of a foreign language are analyzed and highlighted.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0