Details

Title Критерии отбора иноязычных научно-педагогических текстов для обучения чтению // Шатиловские чтения. Трансформационные процессы в иноязычном образовании: реальность и перспективы: сборник научных трудов
Creators Мельникова Ксения Андреевна ; Гальскова Наталья Дмитриевна
Organization Государственный университет просвещения
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2024
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
File type PDF
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id24-319
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\74595
Record create date 11/25/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная статья посвящена вопросу обучения чтению научно-педагогических текстов на иностранном языке на высшей ступени образования. Дается описание основных уровней понимания НПТ, а также анализируются и выделяются основные критерии отбора данных текстов в процессе подготовки будущих преподавателей иностранного языка.

This article is devoted to the issue of teaching to read scientific and pedagogical texts in a foreign language at the highest level of education. The main levels of understanding of the NPT are described, as well as the main criteria for selecting these texts in the process of training future teachers of a foreign language are analyzed and highlighted.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics