Details

Title Взаимосвязь теории и практики обучения иностранным языкам: объективный анализ и субъективные размышления // Шатиловские чтения. Интеграция науки и практики в иноязычном образовании: сборник научных трудов
Creators Барышников Николай Васильевич
Organization Пятигорский государственный университет
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-420
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\77773
Record create date 12/18/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В статье обоснованы неправомерность снижения социо-культурного и образовательного статуса предмета «Иностранный язык» и отмена вторых иностранных языков в образовательных организациях СОО, рассмотрены конкретные предложения по преодолению негативного отношения к предмету «Иностранный язык». Представлен объективный анализ дезентегративного состояния лингводидактической науки и практики обучения иностранным языкам, сформулированы и аргументированы три условия, необходимых для продуктивной взаимосвязи лингводидактической науки и практики обучения иностранным языкам.

The article substantiates the irrationality of reducing the socio-cultural and educational status of the subject “Foreign Language” and the abolition of learning second foreign languages in secondary schools and suggests some ideas for overcoming the negative attitude towards the subject “Foreign Language” in general. The article looks at the disintegrative state of linguodidactic science and practice of teaching foreign languages; three conditions that ensure the connection between linguodidactic science and practice of teaching foreign languages are formulated and substantiated.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics