Details

Title Формирование умений чтения междисциплинарных научно-педагогических текстов на иностранном языке // Шатиловские чтения. Интеграция науки и практики в иноязычном образовании: сборник научных трудов
Creators Мельникова Ксения Андреевна ; Гальскова Наталья Дмитриевна
Organization Государственный университет просвещения
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-426
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\77790
Record create date 12/18/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная статья посвящена вопросу формирования умений чтения научно-педагогических текстов как базового элемента формирования иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции у студентов будущих преподавателей ИЯ. Автор проводит различие между понятиями «навык чтения» и «умение чтения», а также устанавливается связь чтения с межкультурной и профессиональной компетенциями. В работе предлагается многоаспектная структура умений чтения, а также подчеркивается необходимость интеграции этих компонентов для формирования профессионального мышления, методического подхода и идентичности будущих преподавателей ИЯ.

This article is devoted to the issue of the formation of reading skills of scientific and pedagogical texts as a basic element of the formation of foreign language professional communicative competence among students of future teachers of foreign languages. The author distinguishes between the concepts of “reading skill” and “reading ability”, and establishes the connection between reading and intercultural and professional competencies. The paper suggests a multidimensional structure of reading skills, and also emphasizes the need to integrate these components for the formation of professional thinking, methodological approach and identity of future foreign language teachers.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics