Details
| Title | Формирование умений чтения междисциплинарных научно-педагогических текстов на иностранном языке // Шатиловские чтения. Интеграция науки и практики в иноязычном образовании: сборник научных трудов |
|---|---|
| Creators | Мельникова Ксения Андреевна ; Гальскова Наталья Дмитриевна |
| Organization | Государственный университет просвещения |
| Imprint | Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025 |
| Collection | Общая коллекция |
| Document type | Article, report |
| Language | Russian |
| DOI | 10.18720/SPBPU/2/id25-426 |
| Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
| Additionally | New arrival |
| Record key | RU\SPSTU\edoc\77790 |
| Record create date | 12/18/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
| Group | Anonymous |
|---|---|
| Network | Internet |
Данная статья посвящена вопросу формирования умений чтения научно-педагогических текстов как базового элемента формирования иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции у студентов будущих преподавателей ИЯ. Автор проводит различие между понятиями «навык чтения» и «умение чтения», а также устанавливается связь чтения с межкультурной и профессиональной компетенциями. В работе предлагается многоаспектная структура умений чтения, а также подчеркивается необходимость интеграции этих компонентов для формирования профессионального мышления, методического подхода и идентичности будущих преподавателей ИЯ.
This article is devoted to the issue of the formation of reading skills of scientific and pedagogical texts as a basic element of the formation of foreign language professional communicative competence among students of future teachers of foreign languages. The author distinguishes between the concepts of “reading skill” and “reading ability”, and establishes the connection between reading and intercultural and professional competencies. The paper suggests a multidimensional structure of reading skills, and also emphasizes the need to integrate these components for the formation of professional thinking, methodological approach and identity of future foreign language teachers.
| Network | User group | Action |
|---|---|---|
| ILC SPbPU Local Network | All |
|
| Internet | Authorized users SPbPU |
|
| Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0