Details

Title Трудности методического анализа проектируемых демонстрационных уроков в процессе профессиональной подготовки учителя иностранного языка // Шатиловские чтения. Интеграция науки и практики в иноязычном образовании: сборник научных трудов
Creators Тарасов Александр Андреевич
Organization Московский педагогический государственный университет
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-429
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\77798
Record create date 12/18/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В статье рассматриваются распространенные трудности, с которыми сталкиваются студенты - будущие учителя иностранного языка при методическом анализе разработанного демонстрационного урока на занятиях по проектированию учебных модулей. Методический анализ показан как проявление аналитических умений, находящихся во взаимосвязи с конструктивно-планирующими умениями студентов.

The article examines common challenges faced by students — future foreign language teachers — in the process of methodological analysis of designed demonstration lesson at syllabus design studies. Methodological analysis is shown as an indicator of analytical skills that are interrelated with students’ constructive planning skills.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics