Details

Title Метапредметная практика: опыт реализации в педагогическом вузе // Шатиловские чтения. Интеграция науки и практики в иноязычном образовании: сборник научных трудов
Creators Трешина Инга Валерьевна
Organization Московский педагогический государственный университет
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-432
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\77801
Record create date 12/19/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В статье рассматривается проблема организации метапредметной практики в школе у будущих учителей иностранного языка на ценностно-смысловой основе. В связи с этим дается характеристика метапредметных компетенций учителя иностранного языка с опорой на требования нормативных документов. Раскрывается опыт формирования метпредметных компетенций у студентов в процессе прохождения ими метапредметной практики в МПГУ.

The article addresses the issue of organizing interdisciplinary practice in school for future foreign language teachers based on a value-semantic foundation. In this regard, the characteristics of interdisciplinary competencies of a foreign language teacher are provided, relying on the requirements of normative documents. The experience of developing interdisciplinary competencies in students during their interdisciplinary practice at MPGU is revealed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics