Details
| Title | Метапредметная практика: опыт реализации в педагогическом вузе // Шатиловские чтения. Интеграция науки и практики в иноязычном образовании: сборник научных трудов |
|---|---|
| Creators | Трешина Инга Валерьевна |
| Organization | Московский педагогический государственный университет |
| Imprint | Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025 |
| Collection | Общая коллекция |
| Document type | Article, report |
| Language | Russian |
| DOI | 10.18720/SPBPU/2/id25-432 |
| Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
| Additionally | New arrival |
| Record key | RU\SPSTU\edoc\77801 |
| Record create date | 12/19/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
| Group | Anonymous |
|---|---|
| Network | Internet |
В статье рассматривается проблема организации метапредметной практики в школе у будущих учителей иностранного языка на ценностно-смысловой основе. В связи с этим дается характеристика метапредметных компетенций учителя иностранного языка с опорой на требования нормативных документов. Раскрывается опыт формирования метпредметных компетенций у студентов в процессе прохождения ими метапредметной практики в МПГУ.
The article addresses the issue of organizing interdisciplinary practice in school for future foreign language teachers based on a value-semantic foundation. In this regard, the characteristics of interdisciplinary competencies of a foreign language teacher are provided, relying on the requirements of normative documents. The experience of developing interdisciplinary competencies in students during their interdisciplinary practice at MPGU is revealed.
| Network | User group | Action |
|---|---|---|
| ILC SPbPU Local Network | All |
|
| Internet | Authorized users SPbPU |
|
| Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0