Details

Title Взаимосвязанное формирование речевой и технологической компетенций у будущих учителей иностранного языка // Шатиловские чтения. Интеграция науки и практики в иноязычном образовании: сборник научных трудов
Creators Шамов Александр Николаевич ; Шимичев Алексей Сергеевич ; Шлыкова Юлия Викторовна
Organization Нижегородский государственный педагогический университет им. К. Минина
Imprint Санкт-Петербург: ПОЛИТЕХ-ПРЕСС, 2025
Collection Общая коллекция
Document type Article, report
Language Russian
DOI 10.18720/SPBPU/2/id25-435
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\77811
Record create date 12/19/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Статья посвящена теоретическому обоснованию необходимости взаимосвязанного формирования речевой и технологической компетенций как основы профессиональной подготовки будущих учителей иностранного языка. В современных условиях традиционная подготовка учителей оказывается недостаточной. В работе раскрывается сущность речевой компетенции как интегративного личностного образования. Технологическая компетенция рассматривается как многокомпонентная структура. Автором предложены критерии отбора педагогических технологий и конкретные технологии. Сделан вывод о том, что интеграция речевой и технологической компетенций позволяет выпускнику педагогического вуза быть профессионалом в педагогической деятельности.

The article is devoted to the theoretical substantiation of the need for the interrelated formation of speech and technological competencies as the basis for the professional training of future foreign language teachers. In modern conditions, traditional teacher training is insufficient. The paper reveals the essence of speech competence as an integrative personal education. Technological competence is considered as a multicomponent structure. The author proposes criteria for selecting pedagogical technologies and specific technologies. It is concluded that the integration of speech and technological competencies allows a graduate of a pedagogical university to be a professional in pedagogical activity.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics