Details

Title The Techniques of the Arts // Technology and Language. – 2020. – Т. 1, № 1. — С. 103-108
Creators Wickert H.
Imprint 2020
Collection Общая коллекция
Subjects Музыка и зрелищные искусства ; Теория театра ; theater technique ; theatrical art ; theatrical languages ; production methods ; gesture reading ; theatrical productions ; техника театра ; театральное искусство ; театральные языки ; способы постановок ; жестовое чтение ; театральные постановки
UDC 792.01
LBC 85.330
Document type Article, report
File type PDF
Language English
DOI 10.48417/technolang.2020.01.21
Rights Свободный доступ из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key RU\SPSTU\edoc\76817
Record create date 9/9/2025

Allowed Actions

Read Download (313 Kb)

Group Anonymous
Network Internet

This essay for the inaugural issue of Technology and Language explores the languages of the theatre which define and constrain its mode of production. The very inability of the theatre to establish, even as an illusion, a non-theatrical reality, turns out to be its major asset and strength. Especially in regard to Bertolt Brecht and Walter Benjamin’s reflections on history, technology, and Brecht’s epic theatre, the peculiar grammar of gestural reading and writing becomes apparent. A quotable gesture is not tied to a particular subject but stands, frozen in time, as an element of action. It exposes the unfulfilled promise of a historical moment, allowing theatrical techniques to uncover the message of redemption in the cultural material of a tragic past. Accordingly, the many intersecting, non-instrumental technologies of theatrical production give us a language for reading history and deciphering here and there an index of a better future that was buried in the past.

В этом эссе для первого выпуска журнала “Технологии в инфосфере” (“Technology and Language”) исследуются языки театра, которые определяют способ постановки. Сама неспособность театра создать, даже как иллюзию, нетеатральную реальность, оказывается его главным достоинством и преимуществом. Это, в частности, касается размышлений Бертольда Брехта и Вальтера Беньямина об истории, технологиях и эпического театра Брехта, где становится очевидной своеобразная грамматика жестового чтения и письма. Изображаемый жест не привязан к конкретному предмету, он застывает во времени, как элемент действия. Он отражает невыполненное обещание исторического момента, позволяя театральным техникам раскрыть послание искупления в культурном материале трагического прошлого. Соответственно, множество пересекающихся, не-инструментальных техник театральных постановок предоставляют нам язык для чтения истории и расшифровки индекса лучшего будущего, которое похоронено в прошлом.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet All
  • The Techniques of the Arts
    • PERFORMING AND VISUAL ARTS
    • THE DRAMATIC THEATRE AND ITS METHODS
    • THE TEXTS OF THE THEATRE
    • SELF-REFLEXIVITY
    • THE TECHNIQUES OF THEATRE
    • REFERENCES

Access count: 7 
Last 30 days: 7

Detailed usage statistics