Details

Title: Разработка мероприятий по повышению удовлетворенности потребителей заведения общественного питания: дипломный проект: 080507
Creators: Тенюх Ольга Александровна
Scientific adviser: Белостоцкая Анна Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: удовлетворенность потребителя; оценка удовлетворенности; расчет эффективности; customer satisfaction; satisfaction score; efficiency calculation
Document type: Specialist graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Specialist
Speciality code (OKSO): 080507
Speciality group (OKSO): 080000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-2408
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\34866

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В первой главе проведен анализ отрасли общественного питания Санкт-Петербурга, который позволил выявить проблемные зоны ООО «Бланко» - кафе «Весна», и обоснование необходимости проведения мероприятий по оценке удовлетворенности потребителей. Также представлено само исследование посредством опроса посетителей кафе, которое показало уровень удовлетворённости не только услугами заведения, но и общее впечатление, а также зависимость от времени посещения. Во второй главе представлены теоретические основы оценки удовлетворенности потребителей, основные принципы поведения потребителей, а также маркетинговые исследования для их оценки. Принципы поведения определяют методы воздействия на удовлетворенность потребителя, их необходимо изучать и адаптировать к определенной отрасли и определенной организации. При проведении маркетингового исследования очень важны методы, они должны быть подобраны так, чтобы получить максимальный уровень объективности. В третьей главе разработаны мероприятия для дальнейшего развития заведения и повышения уровня удовлетворённости посетителей кафе, основанные на проведенном маркетинговом исследовании, а также рассчитана эффективность предлагаемых мероприятий.

The first chapter analyzes the public sector of St. Petersburg power , which allowed to identify problem areas of " Blanco " - cafe "Spring" and the justification for the need for measures to assess customer satisfaction . Also it presented the study itself by interviewing cafe visitors , which showed the level of satisfaction is not only the services of institutions, but the general impression , as well as dependence on the time of visit . The second chapter presents the theoretical framework for the assessment of customer satisfaction , the basic principles of consumer behavior and market research to evaluate them. Principles of Conduct define the methods of influence on customer satisfaction , they need to learn and adapt to the particular industry and a particular organization . When conducting marketing research methods are very important , they should be selected so as to obtain the maximum level of objectivity. In the third chapter developed measures for further development of the institution and enhance visitors ' satisfaction cafe based on conducting market research as well as the effectiveness of the proposed measures is calculated .

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2670
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics