Details

Title: Развитие ключевых компетенций у студентов лингвистических специальностей в процессе обучения иностранному языку: магистерская диссертация: 45.04.02
Creators: Николаенко Елизавета Григорьевна
Scientific adviser: Ни Ольга Петровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: высшее профессиональное образование; компетентностный подход; педагогическая поддержка; межкультурная компетенция; лингвистическая компетенция; higher professional education; competence approach; pedagogical support; cultural competence; linguistic competence
LBC: 81.2-923я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-459
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Работа посвящена выявлению ключевых компетенций при обучении иностранным языкам студентов лингвистических специальностей в высшем профессиональном образовании. Рассмотрена эволюция языкового образования в России, приведена трактовка термина "компетенция". Проанализированы основные подходы, цели и задачи, которые ставились при обучении иностранным языкам в разные исторические периоды. Выведены ключевые компетенции при обучении иностранным языкам для студентов лингвистических специальностей. Выведены основные критерии отбора материала для формирования ключевых компетенций при обучении в высшей школе. Описана педагогическая поддержка, которая поможет при формировании и развитии ключевых компетенций у студентов лингвистических специальностей. Приведены методические рекомендации по отбору учебных материалов для развития ключевых компетенций.

The work addresses the problem of the identification of key competences in foreign language teaching students of linguistic specialties in higher professional education. The evolution of language education in Russia is considered, the interpretation of the term “competence” is given. The basic approaches, goals and objectives that were set in the process of the teaching foreign languages in different historical periods. Derived key competences in teaching foreign languages to students of linguistic specialties. It is listed the main criteria for the selection of the material for the formation of key competencies in teaching in higher education. It is described the pedagogical support, which will help in the formation and development of the key competence of students of linguistic specialties. The methodical recommendations on the selection of teaching materials for the development of key competencies.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 78
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics