Details

Title: Междисциплинарное проектирование как составная часть профессионально педагогической деятельности: магистерская диссертация: 45.04.02
Creators: Кузнецова Ольга Витальевна
Scientific adviser: Попова Нина Васильевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2016
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: междисциплинарное проектирование; модульное обучение; смешанное обучение; modular learning; interdisciplinary design; blended learning
LBC: 74.48я031
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v16-462
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе рассматривается проблема интеграции междисциплинарных связей (МДС) в системе высшего профессионального образования. Производится анализ разработанного университетом курса «Английский язык. Профессионально ориентированный курс»: раскрывается теоретическая основа инновационного метода междисциплинарного проектирования в рамках профессионально ориентированного курса для студентов-бакалавров, обучающихся по направлению подготовки «Системный анализ и управление». В основе курса лежит авторская методика, разработанная профессорами трех кафедр, на основе методики предметно-языкового интегрированного обучения. Рассматривается понятие компьютерной обучающей среды (КОС), модульного обучения, смешанное обучения, лингводидактической обучающей среды.

The work addresses the problem of the interdisciplinary integration in the higher education system. The interpretation and the analysis of the discipline "English language. Professionally-oriented course" developed by the University is given. Theoretical basis of the innovative methods for multidisciplinary design as a part of professionally oriented courses for undergraduate students specializing in "System analysis and management " are given. The proprietary methodology, developed by the academic teaching staff of the three faculties on the basis of the CLIL methodology, is described and analyzed. The interdisciplinary relations and their role today are shown. The modular learning, blended learning, learning environment concepts are shown .

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 423
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics