Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
На 62 с., 10 рисунков, 20 таблиц КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА: БЕЗАЛКОГОЛЬНЫЕ ЭНЕРГЕТИЧЕСКИЕ НАПИТКИ, ОЦЕНКА КАЧЕСТВА, РЫНОК, АССОРТИМЕНТ, ТОРГОВЫЕ МАРКИ, ТОНИЗИРУЮЩИЙ ЭФФЕКТ, КОФЕИН Тема выпускной квалификационной работы: «Сравнительная оценка качества и особенности формирования ассортимента напитков энергетических безалкогольных на потребительском рынке Санкт-Петербурга». Данная работа посвящена оценке качества безалкогольных энергетических напитков разных производителей, анализу ассортимента энергетических напитков на рынке г. Санкт-Петербурга и изучению влияния энергетических напитков на организм молодых людей. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучить факторы, формирующие и сохраняющие качество безалкогольных энергетических напитков, а также требования к безопасности; 2. Провести анализ рынка напитков безалкогольных энергетических в России и в г. Санкт-Петербурге по ассортименту и розничным ценам в розничной торговле и на сайтах интернет магазинов; 3. Провести сравнительную оценку качества напитков безалкогольных энергетических по органолептическим и физико-химическим показателям; 4. Изучить влияние употребления напитков безалкогольных энергетических на состояние здоровья молодых людей в покое и при физических нагрузках. Исследования проводились на базе лаборатории экспертизы потребительских товаров Высшей школы сервиса и торговли. В работе использованы стандартные и общепринятые в товароведении методы исследования: органолептические, измерительные, натурный эксперимент. В результате установлено, что все исследуемые образцы напитков энергетических безалкогольных обладают высоким уровнем качества, содержат незначительное количество кофеина, не оказывающее существенного воздействия на организм человека.
62 pages, 10 figures, 20 tables KEY WORDS: NON ALCOHOLIC ENERGY DRINKS, QUALITY ASSESSMENT, MARKET, ASSORTMENT, TRADE MARKS, TONING EFFECT, CAFFEINE The subject of the graduate qualification work is «A comparative assessment of the quality and features of the formation of the assortment of non-alcoholic energy drinks in the consumer market of St. Petersburg». This work is devoted to assessing the quality of non-alcoholic energy drinks from different manufacturers, analyzing the assortment of energy drinks in the market of St. Petersburg and studying the effect of energy drinks on the body of young people. Tasks that were solved during the research: 1. To study the factors that form and maintain the quality of non-alcoholic energy drinks, as well as safety requirements; 2. To analyze the market for non-alcoholic energy drinks in Russia and in St. Petersburg on the assortment and retail prices in retail and on the websites of online stores; 3. To conduct a comparative assessment of the quality of non-alcoholic energy drinks according to organoleptic and physical and chemical indicators; 4. To study the effect of the use of non-alcoholic energy drinks on the health status of young people at rest and during physical exertion. The studies were carried out on the basis of consumer goods examination laboratories of the Higher School of Service and Trade. The research used standard and generally accepted in commodity science research methods: organoleptic, measuring, full-scale experiment. As a result, it was established that all the studied samples of non-alcoholic energy drinks have a high level of quality, contain a small amount of caffeine, which does not have a significant effect on the human organism.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |