Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Формирование качества, оценка соответствия напольной керамической плитки и совершенствование её ассортимента в розничном торговом предприятии». Данная работа посвящена исследованию качества напольной керамической плитки реализующихся на потребительском рынке отделочных материалов г. Санкт-Петербург. Объекты исследования: керамическая плитка для полов российских и зарубежных производителей. Целью выпускной квалификационной работы является оценка соответствия образцов керамической плитки, по показателям качества реализуемых на потребительском рынке в городе Санкт-Петербург, в торговой сети «Леруа Мерлен»; анализ и совершенствование ассортимента керамической плитки в розничном торговом предприятии. Исследования проводились на базе лаборатории экспертизы потребительских товаров Высшей школы сервиса и торговли. В работе использованы стандартные и общепризнанные в товароведении методы исследования: анализ маркировки; определение размерных характеристик; определения твердости по Моосу; определение термической стойкости глазури (по Харкорту); определение открытой пористости керамических изделий по методу водопоглощения; определение химической стойкости глазури; определение износостойкости глазурованных плиток; Определение ударопрочности керамической плитки для полов при помощи молотка Шмидте. В результате исследования, воявлено что образцы керамической плитки «Euro-Ceramic» (№2) и «Cersanit, Wood» (№3) российских производителей полностью соответствуют требованиям ГОСТ. В заключении были сделаны рекомендации по совершенствованию ассортимента напольной керамической плитки в торговой сети «Леруа Мерлен».
The subject of the graduate qualification work: «Formation of quality, conformity assessment of floor ceramic tiles and improvement of its assortment in a retail outlet.». This work is devoted to the study of the quality of floor ceramic tiles sold in the consumer market of developmental toys in St. Petersburg. Objects of study: Ceramic tiles for floors, Russian and foreign manufacturers. The aim of the final qualification work is to assess the conformity of ceramic tile samples, according to quality indicators sold in the consumer market in the city of St. Petersburg, in the «Leroy Merlin» distribution network; analysis and improvement of the range of ceramic tiles in a retail outlet. The studies were conducted on the basis of the consumer goods examination laboratory of the Higher School of Service and Trade. The study used standard research methods that are generally recognized in commodity science: analysis of labeling; determination of dimensional characteristics; Mohs hardness tests; determination of thermal stability of glaze (according to Harcourt); determination of open porosity of ceramic products by the method of water absorption; determination of chemical resistance of glaze; determination of wear resistance of glazed tiles; Determination of impact resistance of ceramic tiles for floors with a Schmidte hammer. As a result of the study, it was announced that the samples of ceramic tiles «Euro-Ceramic» (No. 2) and «Cersanit, Wood» (No. 3) of Russian manufacturers fully comply with GOST requirements. In conclusion, recommendations were made on improving the range of floor ceramic tiles in the «Leroy Merlin» distribution network.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |