Details

Title: Совершенствование системы взаимодействия гостиничного предприятия с корпоративными клиентами: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 43.03.01 «Сервис» ; образовательная программа 43.03.01_01 «Сервис в индустрии гостеприимства»
Creators: Богоявленская Анастасия Вячеславовна
Scientific adviser: Десфонтейнес Лариса Григорьевна
Other creators: Карманова Анна Евгеньевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: гостиница; корпоративные клиенты; управление отношениями с клиентами; бизнес-туризм; система взаимодействия c корпоративными клиентами; социальные сети; hotel; corporate clients; customer relationship management; business tourism; corporate customer interaction system; social networks
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 43.03.01
Speciality group (FGOS): 430000 - Сервис и туризм
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-3513
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\15939

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Объектом исследования является гостиничный комплекс «Прибалтийская». Целью выпускной квалификационной работы является анализ системы взаимодействия с корпоративными клиентами в гостинице «Прибалтийская» и дальнейшая разработка рекомендаций по ее совершенствованию. Предмет исследования – система взаимодействия с корпоративными клиентами в данной гостинице. В ходе написания работы были исследованы теоретические аспекты современной концепции управления отношениями с клиентами, взаимодействие с клиентами с использованием социальных сетей, а также особенности взаимодействия с корпоративными клиентами в гостиничном бизнесе. Работа проведена на базе предприятия ООО «Прибалтийская», где осуществлялся сбор значительной части фактического материала: экономико-организационные характеристики предприятия и анализ внешней и внутренней среды. Были проведены расчеты основных экономических показателей, показывающие наглядно нынешнее состояние предприятия. На основе проведенного анализа системы взаимодействия с корпоративными клиентами были предложены меры по ее улучшению. Внедрение предложенных рекомендаций повысит качество системы взаимодействия с корпоративными клиентами, и, следовательно, прибыль гостиничного комплекса.

The object of the research is the hotel complex "Pribaltiyskaya". The purpose of the final qualification work is to analyze the system of interaction with corporate clients in the Pribaltiyskaya Hotel and further develop recommendations for its improvement. The subject of the research is the system of interaction with corporate clients in this hotel. In the course of writing the work, the theoretical aspects of the modern concept of customer relationship management, interaction with customers using social media, as well as the features of interaction with corporate clients in the hotel business were investigated. The work was carried out on the basis of the Pribaltiyskaya enterprise, where a significant part of the factual material was collected: the economic and organizational characteristics of the enterprise and the analysis of the external and internal environment. Calculations of the main economic indicators were carried out, which clearly show the current state of the enterprise. Based on the analysis of the system of interaction with corporate clients, measures were proposed to improve it. The implementation of the proposed recommendations will improve the quality of the system of interaction with corporate clients, and, consequently, the profit of the hotel complex.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 17
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics