Details

Title: Оптимизация деятельности службы приема и размещения в гостинице: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 43.03.01 «Сервис» ; образовательная программа 43.03.01_01 «Сервис в индустрии гостеприимства»
Creators: Мошникова Ангелина Эдуардовна
Scientific adviser: Курочкина Анна Александровна
Other creators: Карманова Анна Евгеньевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: оптимизация; деятельность; служба приема и размещения; производительность; совершенствование; гостиница; optimization; activity; reception and accommodation service; productivity; improvement; hotel
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 43.03.01
Speciality group (FGOS): 430000 - Сервис и туризм
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-465
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\11405

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Оптимизация деятельности службы приема и размещения в гостинице». Данная работа посвящена анализу деятельности службы приема и размещения в гостинице «Уют» и разработке рекомендаций по совершенствованию деятельности анализируемой службы. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение основных характеристик гостиниц и их классификации. 2. Изучение сущности деятельности службы приема и размещения в гостинице. 3. Изучение основных функций и роли службы приема и размещения в гостинице 4. Анализ общей характеристики гостиницы «Уют»; 5. Анализ внутренней и внешней среды гостиницы; 6. Анализ деятельности службы приема и размещения в гостинице «Уют»; 7. Разработка рекомендаций по совершенствованию деятельности службы приема и размещения в гостинице «Уют». 8. Расчет затрат на осуществление предлагаемых мероприятий. Для исследования выбрано предприятие - ООО «Гостиница Уют». В работе рассмотрены основные теоретические подходы к оптимизации деятельности службы приема и размещения. Представлена общая характеристика анализируемой гостиницы, а также проведен анализ деятельности службы приема и размещения. В результате были выявлены проблемы в деятельности службы приема и размещения, и предложены мероприятия по их устранению, а также разработаны дополнительные рекомендации по совершенствованию деятельности данной службы.

The topic of the final qualification work: "Optimization of the reception and accommodation service in the hotel". This work is devoted to the analysis of the activities of the reception and accommodation service in the hotel "Uyut" and the development of recommendations for improving the activities of the analyzed service. Tasks that were solved in the course of the study: 1. Study of the main characteristics of hotels and their classification. 2. Study of the essence of the activity of the reception and accommodation service in the hotel. 3. Study of the main functions and role of the reception and accommodation service in the hotel 4. Analysis of the general characteristics of the hotel "Uyut»; 5. Analysis of the internal and external environment of the hotel; 6. Analysis of the activities of the reception and accommodation service at the Uyut Hotel»; 7. Development of recommendations for improving the activities of the reception and accommodation service at the hotel "Uyut". 8. Calculation of costs for the implementation of the proposed activities. The company chosen for the study is LLC "Hotel Uyut". The paper considers the main theoretical approaches to optimizing the activities of the reception and accommodation service. The general characteristics of the analyzed hotel are presented, as well as an analysis of the activities of the reception and accommodation service. As a result, problems were identified in the activities of the reception and accommodation service, and measures were proposed to eliminate them, as well as additional recommendations were developed to improve the activities of this service.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 74
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics