Details

Title: Педагогические условия преодоления языкового барьера при обучении учащихся средней школы второму иностранному языку: выпускная квалификационная работа магистра: направление 45.04.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.04.02_02 «Теория обучения иностранным языкам и межкультурная коммуникация»
Creators: Кириллова Ульяна Евгеньевна
Scientific adviser: Ни Ольга Петровна
Other creators: Сарамаха Софья Игоревна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: языковой барьер; трансференция; интерференция; контрастивный подход; билингвальная методика; лингвистические игры; обучение иностранным языкам; соизучение английского и немецкого языков; language barrier; transference; interference; contrastive approach; bilingual methodology; linguistic games; teaching foreign languages; co-learning english and german
LBC: 74.268.19=432.4
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 45.04.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-136
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\16133

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе рассмотрена методика преподавания немецкого языка как второго иностранного языка (на базе английского) с целью преодоления языкового барьера. Рассмотрены существующие методы и приемы по преодолению языкового барьера, проведен анализ теоретической и методической литературы, посвященной билингвальному и контрастивному подходам. В работе представлены результаты педагогического эксперимента и предложены авторские лингвистические игры, направленные на преодоление языкового барьера у обучающихся среднего школьного возраста.

In this paper, the methodology of teaching German as a second foreign language (on the basis of English) is considered to overcome the language barrier. The present methods and techniques for overcoming the language barrier are reviewed, the analysis of theoretical and methodological literature devoted to bilingual and contrastive approaches is carried out. The paper presents the results of a pedagogical experiment and suggests the copyright linguistic games aimed at overcoming the language barrier of secondary school students.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 15
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics