Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассмотрена методика преподавания немецкого языка как второго иностранного языка (на базе английского) с целью преодоления языкового барьера. Рассмотрены существующие методы и приемы по преодолению языкового барьера, проведен анализ теоретической и методической литературы, посвященной билингвальному и контрастивному подходам. В работе представлены результаты педагогического эксперимента и предложены авторские лингвистические игры, направленные на преодоление языкового барьера у обучающихся среднего школьного возраста.
In this paper, the methodology of teaching German as a second foreign language (on the basis of English) is considered to overcome the language barrier. The present methods and techniques for overcoming the language barrier are reviewed, the analysis of theoretical and methodological literature devoted to bilingual and contrastive approaches is carried out. The paper presents the results of a pedagogical experiment and suggests the copyright linguistic games aimed at overcoming the language barrier of secondary school students.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 15
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |