Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Дискурсивные маркеры с эмоционально-оценочной семантикой в современной устной русской речи: функционально-прагматический и лингводидактический аспекты». Целью работы является выявление и описание семантических и функционально-прагматических характеристик эмоционально-оценочных дискурсивных маркеров в современной устной русской речи с учетом их лингводидактического потенциала.В ходе исследования были решены следующие задачи:1. рассмотрены определения понятия «дискурсивный маркер» и описаны различные классификации данных единиц;2. проведен корпусный анализ частоты употребления дискурсивных маркеров в устном подкорпусе Национального корпуса русского языка;3. проанализированы и отобраны актуальные дискурсивные маркеры с эмоционально-оценочной семантикой на базе видеоматериалов на платформе YouTube;4. проведен опрос иностранных студентов с целью выявления трудностей, связанных с рецептивным владением дискурсивными маркерами.5. разработан комплекс языковых упражнений.Результаты исследования могут найти применение в разработке дидактических материалов для практического курса русского языка как иностранного, а также в курсах по межкультурной коммуникации.
The topic of the graduate qualification work is "Discourse markers with emotional-evaluative semantics in modern oral Russian speech: functional-pragmatic and linguodidactic aspects".The aim of the work is to identify and describe semantic and functionalpragmatic characteristics of emotional-evaluative discourse markers in modern oral Russian speech, taking into account their linguodidactic potential. The following goals have been achieved during the research:1. to consider the definitions of the concept of "discourse marker" and to describe various classifications of these units;2. to carry out a corpus analysis of the frequency of the use of discourse markers in the oral subcorpus of the Russian National Corpus; 3. to analyze and select modern discourse markers with emotional-evaluative semantics from videos on YouTube;4. to conduct a survey of foreign students in order to identify difficulties associated with receptive possession of discourse markers.5. to develop a set of receptive exercises.The results can be used in developing educational materials for the course of Russian as a foreign language, courses of intercultural communication.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |