Details

Title: Разработка стратегии продвижения услуг предприятия индустрии гостеприимства: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 43.03.01 «Сервис» ; образовательная программа 43.03.01_01 «Сервис в индустрии гостеприимства»
Creators: Смирнова Людмила Руслановна
Scientific adviser: Пирогова Оксана Евгеньевна
Other creators: Шелейко Виктория Анатольевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: стратегия продвижения; финансовый анализ; оценка; экономическое состояние; продвижение; promotion strategy; financial analysis; evaluation; economic state; promotion
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 43.03.01
Speciality group (FGOS): 430000 - Сервис и туризм
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-467
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\16263

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена разработке стратегии продвижения услуг предприятия гостеприимства, а также проведению финансового анализа предприятия для оценки предприятия гостиничного бизнеса и разработке стратегии продвижения услуг. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение теоретических аспектов продвижения услуг предприятия индустрии гостеприимства; 2. Изучение организационно -экономической деятельности предприятия ООО «Отель Санкт-Петербург»; 3. Анализ финансового состояния гостиничного предприятия ООО «Отель Санкт-Петербург»; 4. Разработка стратегии продвижения услуг предприятия и расчет экономической эффективности от внедрения стратегии. В работе использованы следующие методы научного исследования: анализ конкурентов предприятия, анализ ликвидности, платежеспособности, финансовой устойчивости предприятия, анализ эффективности использования оборотных средств, расчет продолжительности операционного и финансового циклов. Анализ основных и дополнительных услуг. В результате была дана финансовая характеристика предприятия ООО « Отель Санкт-Петербург». Была разработана стратегия продвижения услуг для улучшения финансового состояния предприятия. Было принято решение повышать выручку предприятия за счет активного ведения социальных сетей и выделения бюджета для запуска таргетированной рекламы.

This work is devoted to the development of a strategy for promoting the services of a hospitality enterprise, as well as conducting a financial analysis of an enterprise to evaluate a hotel business enterprise and developing a strategy for promoting services. Tasks that were solved in the course of the study: 1. The study of the theoretical aspects of promoting the services of a hospitality industry enterprise; 2. The study of the organizational and economic activities of the enterprise LLC "Hotel St. Petersburg"; 3. Analysis of the financial condition of the hotel enterprise LLC "Hotel St. Petersburg"; 4. Development of a strategy for promoting the services of an enterprise and calculating the economic efficiency from the implementation of the strategy. The following methods of scientific research were used in the work: analysis of the competitors of the enterprise, analysis of liquidity, solvency, financial stability of the enterprise, analysis of the efficiency of the use of working capital, calculation of the duration of the operating and financial cycles. Analysis of basic and additional services. As a result, the financial characteristics of the company "Hotel St. Petersburg" LLC were given. A service promotion strategy was developed to improve the financial condition of the enterprise. It was decided to increase the company's revenue by actively maintaining social networks and allocating a budget for launching targeted advertising.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 26
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics