Details

Title: Дизайн упаковки на основе фирменного стиля, идейно поддерживающий существующую концепцию кафе «Люди.Кофе»: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 54.03.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.03.01_02 «Графический дизайн»
Creators: Аникина София Михайловна
Scientific adviser: Дужников Сергей Юрьевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: кафе; кофе; логотип; носители фирменного стиля; паттерн; упаковка; фирменный стиль; cafe; coffee; logo; corporate identity carriers; pattern; packing; corporate identity
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 54.03.01
Speciality group (FGOS): 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-1194
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\21501

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В результате работы был создан обновленный фирменный стиль для заведения кафе «Люди.Кофе», который выделяет заведение среди аналогичных, поддерживает визуальную идентичность пространства, оформленного в стиле «кемпинг» и соответствует современным тенденциям дизайна заведений, специализирующихся на кофе. В рамках проекта разработан новый логотип, новый фирменный стиль, и, на его основе, новые носители фирменного стиля, а также разработана фирменная подарочная упаковка для капсульного кофе. Важной составляющей работы является подробный анализ аналогов в сфере заведений, специализирующихся на кофе, который позволил построить уникальную, обоснованную концепцию, на основе которой сформировалось дизайн-решение.

As a result of the work, an updated corporate identity was created for the cafe "People of coffee", which distinguishes the institution from similar ones, maintains the visual identity of the space decorated in the style of "camping" and corresponds to modern design trends of coffee-specializing establishments. Within the framework of the project, a new logo, a new corporate identity, and, based on it, new corporate identity carriers have been developed, as well as a company gift packaging for capsule coffee has been developed. An important component of the work is a detailed analysis of analogues in the field of establishments specializing in coffee, which allowed us to build a unique, grounded concept on the basis of which a design solution was formed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 8
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics