Details

Title Обучение фоновой лексике русского языка на основе технологии сторителлинга (на материале волшебных сказок): выпускная квалификационная работа магистра: направление 45.04.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.04.02_05 «Методика преподавания русского языка как иностранного и межкультурная коммуникация»
Creators Серрано Солера Карлос Артуро
Scientific adviser Белов Вадим Алексеевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects сказки ; обучение рки ; развитие лексики студентов на русском языке ; развитие грамматики студентов на русском языке ; мотивация ; fantasy texts ; learning russian as a foreign language ; development of student’s lexis in russian language ; development of the student’s grammar in russian language ; motivation
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 45.04.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-4231
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\38005
Record create date 9/23/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В задачи данной работы входит продемонстрировать, что тексты сказок содержат широкий спектр грамматических структур и лексических средств, которые помогают учащимся в освоении русского языка. Исследование демонстрирует, что сказки улучшают успеваемость учеников. Тексты показывали разнообразие культурных черт, а также большое количество слов, в которых проявлялась культура и уровень лексического запаса.

This work has the goal to demonstrate firstly that fantasy, scary, and fairy tale texts contain a wide range of grammatical structures and a rich vocabulary that can help students learn Russian. These texts contribute to the study of grammar and vocabulary of a foreign language, as well as the understanding of foreign culture. The results of the study show that fantastic texts like fairy tales boost students. The texts showed a wide range of cultural traits, as well as a considerable number of words in which the cultural and the level of lexical knowledge reflected.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics