Details

Title: Development of marketing strategy and customer relationship management system (on the example of toy store): выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.05 - Бизнес-информатика ; 38.04.05_02 - Технологии бизнес-инжиниринга
Creators: Gusakova Anastasiya Konstantinovna
Scientific adviser: Широкова Светлана Владимировна
Other creators: Силкина Галина Юрьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2018
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Интернет; Вычислительные машины электронные персональные — Применение; маркетинговая стратегия; бизнес-процессы; продвижение
UDC: 004.738.5; 004.9:688.7
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: English
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия
DOI: 10.18720/SPBPU/2/v18-6294
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: RU\SPSTU\edoc\58835

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

The object of the study is an online store of children's toys. The purpose of the study is to develop a set of actions aimed at promoting the site and the introduction of CRM system in the online store. The first part of the thesis is devoted to the description of the object of research, the description of the need to implement the CRM system and develop a marketing strategy. The second part of the thesis presents the requirements for the CRM system, considered and analyzed existing systems and selected the appropriate one. The third Chapter assesses the effectiveness of the implementation of CRM system and marketing strategy. In the final part of the work the main conclusions of the study are presented.

Объектом исследования является интернет магазин детских игрушек. Целью исследования является разработка комплекса действий, направленных на продвижение сайта и внедрение CRM системы в интернет магазин. Первая часть диссертации посвящена описанию объекта исследования, описанию необходимости внедрения CRM системы и разработки маркетинговой стратегии. Во второй части диссертации представлены требования к CRM системе, рассмотрены и проанализированы существующие системы и выбрана подходящая. В третьей главе проведена оценка эффективности внедрения CRM системы и маркетинговой стратегии. В заключительной части работы изложены основные выводы проведенного исследования.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 132
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics