Details

Title Development of marketing strategy and customer relationship management system (on the example of toy store): выпускная квалификационная работа магистра: 38.04.05 - Бизнес-информатика ; 38.04.05_02 - Технологии бизнес-инжиниринга
Creators Gusakova Anastasiya Konstantinovna
Scientific adviser Широкова Светлана Владимировна
Other creators Силкина Галина Юрьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2018
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects Интернет ; Вычислительные машины электронные персональные — Применение ; маркетинговая стратегия ; бизнес-процессы ; продвижение
UDC 004.738.5 ; 004.9:688.7
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language English
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.05
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
Links Отзыв руководителя ; Рецензия
DOI 10.18720/SPBPU/2/v18-6294
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key RU\SPSTU\edoc\58835
Record create date 12/4/2018

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

The object of the study is an online store of children's toys. The purpose of the study is to develop a set of actions aimed at promoting the site and the introduction of CRM system in the online store. The first part of the thesis is devoted to the description of the object of research, the description of the need to implement the CRM system and develop a marketing strategy. The second part of the thesis presents the requirements for the CRM system, considered and analyzed existing systems and selected the appropriate one. The third Chapter assesses the effectiveness of the implementation of CRM system and marketing strategy. In the final part of the work the main conclusions of the study are presented.

Объектом исследования является интернет магазин детских игрушек. Целью исследования является разработка комплекса действий, направленных на продвижение сайта и внедрение CRM системы в интернет магазин. Первая часть диссертации посвящена описанию объекта исследования, описанию необходимости внедрения CRM системы и разработки маркетинговой стратегии. Во второй части диссертации представлены требования к CRM системе, рассмотрены и проанализированы существующие системы и выбрана подходящая. В третьей главе проведена оценка эффективности внедрения CRM системы и маркетинговой стратегии. В заключительной части работы изложены основные выводы проведенного исследования.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 135 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics