Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Разработка системы контроля качества услуг на предприятии гостеприимства». Объектом исследования является банкетный ресторан «Весенний». На основе данной сети ресторанов проведено исследование влияния внедрения мер проверки контроля и качества услуг на прибыль компании. Произведено изучение конкурентной среды. Целью выпускной квалификационной работы является анализ качества предоставляемых услуг в компании и разработка программы повышения качества услуг. Поскольку качество является одним из основных критериев при повторном выборе услуг, упор в работе был сделан на развитие способов поддержания высокого уровня качества компании. В первой части работы был проведен полный разбор понятия качества с научной точки зрения исходя из применяемых в настоящее время документов и понятий. Все научные данные получены из достоверных источников или нормативных документов(ГОСТов,Сан-Пинов и тд.) Разработаны мероприятия по повышению качества услуг, чек-листы для оценки качества основных услуг компании. Произведена оценка эффективности введенных мер. Создан прогноз выручки и затрат для предлагаемых мер по улучшению качества обслуживания. На основе прогноза были сделаны выводы об рациональности введения всех необходимых мер. Внедрение мер проверки и контроля качества услуг увеличит прибыль компании.
The theme of the final qualification work: "Development of a quality control system for services at a hospitality enterprise." The object of the study is the banquet restaurant "Spring". On the basis of this restaurant chain, a study was made of the impact of the introduction of measures to check the control and quality of services on the company's profit. A study of the competitive environment was made. The purpose of the final qualification work is to analyze the quality of services provided in the company and develop a program to improve the quality of services. Since quality is one of the main criteria in the re-selection of services, the focus of the work was on developing ways to maintain a high level of company quality. In the first part of the work, a complete analysis of the concept of quality from a scientific point of view was carried out based on currently used documents and concepts. All scientific data are obtained from reliable sources or regulatory documents (GOSTs, San-Pins, etc.) Measures have been developed to improve the quality of services, checklists for assessing the quality of the company's main services. An assessment of the effectiveness of the measures introduced was made. Created revenue and cost forecasts for proposed service improvement measures. Based on the forecast, conclusions were drawn about the rationality of introducing all the necessary measures. The introduction of measures to check and control the quality of services will increase the profit of the company.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 30
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |